Walnut - Valnød

Valnød

beskytter mod oversensibilitet over for visse idéer, stemninger og påvirkninger.
Det er remediet for tider med større forandringer i livet - tandfrembrud, pubertet, graviditet, skilsmisse, overgangsalder, religionsskifte, jobskifte, flytning, opgivelse af et misbrug, eller det at bryde gamle bånd og restriktioner.

Også for de følger, der kan opstå ved forandringen - tab af venner og familieforhold, aldring, sorg, forestående dødsfald osv. (se også (Kaprifolie - for at leve i minderne og savne).

De, som har brug for Valnød, har klare idealer og ambitioner, og er ivrige efter at komme videre i livet, men holdes tilbage eller ledes ind på et sidespor under indflydelse af stærkere personligheder, under restriktive forhold, gennem familiebånd og bindinger til fortiden.

De kan midlertidigt blive berørt af andres personlighed eller problemer.

Det er nyttigt for terapeuter, healere og rådgivere, som har at gøre med følelsesmæssigt belastede patienter eller personer, som dræner dem følelsesmæssigt.

Det er også remediet, som giver balance og beskyttelse mod andres indflydelse, eller alle hårde påvirkninger udefra.

Den positive kvalitet ved Valnød

er evnen til at komme videre, og holde sig til ens livsvej, fri for fortiden. Det styrker ens tilpasningsevne.

At foretage de nødvendige forandringer i livet, og gennemføre planer til trods for andres indvendinger eller latterliggørelse eller forsøg på at tage modet fra en.