Bach Centret

I 1934 fandt Dr. Bach i landsbyen Sotwell, beliggende i nærheden af Oxford et lille hus, Mount Vernon, hvor han slog sig ned for at kunne fuldende sin forskning. Kort før sin død i 1936 bad Dr. Bach sine assistenter Nora Weeks og Victor Bullen om at videreføre arbejdet med at fremstille blomsterremedierne og forsat undervise andre i at bruge remedierne.

I 1958 blev Dr. Edward Bach Fonden dannet for, at arbejdet efter Dr. Bachs ønske kunne videreføres. Mount Vernon danner i dag stadig rammen om Dr. Bachs arbejde, og således vil det også være i fremtiden.

I 1970’erne fandt Nora Weeks og Victor Bullen deres afløser, John Ramsell og hans søster Nicki Murray.
Da Nickie opgav sit arbejde på Bach Centret for at rejse til udlandet, begyndte John Ramsells datter, Judy Ramsell Howard at arbejde sammen med sin far. Judy Howard er i dag direktør sammen med Stefan Ball for Bach Fonden og ledere det daglige arbejde på Bach Centret.