Til Børn

Fødsel
Efter en fødsel er en kombination af Rescue Remedy (Nødhjælpsdråber) og Walnut (Valnød) særlig nyttig. Star of Bethlehem (Fuglemælk) og Walnut (Valnød) kan gives både til mor og barn efter en vanskelig fødsel. Ved at neutralisere de negative følelser, moderen evt. oplever, vil barnet få gavn af dette.

Børneproblemer
Man kan give remedierne til spæde og børn fuldstændig sikkert og med meget gode resultater. Både små og store børn kan lide under mange følelser og gennemgå tider med stress og mangel på glæde. Hvis man behandler disse ting i barndommen, kan det hjælpe børnene til at vokse op glade og sunde.

Man vælger remedierne til børn på nøjagtig samme måde som til voksne. Uanset om barnet lider af en fysisk lidelse eller er sur, ulykkelig eller vanskelig uden nogen synlig grund, er barnets personlighed og nuværende egenskaber rettesnoren for det egnede remedie eller kombination af remedier.

Doseringen er også den samme som for voksne: to dråber opløst i kogt vand til spædbørn og givet i mælk, vand eller frugtsaft til større børn Når barnet får bryst, er det tilstrækkeligt, at moderen tager remediet. Doseringen bør gentages fire gange om dagen, indtil barnet er kommet sig.

Der er utallige situationer i barndommen, hvor man har fundet, at særlige remedier er virksomme. For eksempel kan børn, som kræver konstant opmærksomhed være en Chicory (Cikorie) eller Vine (Vinranke) natur. De, som er tilbøjelige til at dagdrømme, har måske brug for Clematis (Klematis). Generte, nervøse, bange børn kunne lede tanken hen på en Mimulus (Abeblomst) natur. Holly (Kristtorn) kan hjælpe børn, som er jaloux, Honeysuckle (Kaprifolie) for dem, der har hjemve, f.eks .når de er på lejrskole. Man må imidlertid huske, at man ikke kan generalisere, så det er nødvendigt at overveje hvert enkelt barns behov.