Producenter

Forskellige Bachproducenter.

Bachforeningen bruger  " De 38 Originale Bachs Blomsterremedier" produceret af  Nelsons Ltd. UK, Nelsons Natural World.

De forhandles herhjemme af Mezina, Esbjerg.

Når du har taget et Bach Trin 1 kursus i DK med certifikat fra Bachcentret eller Nelsons, kan du købe de originale Bach Blomsterremedier til den originale og enkle Bach-metode til engrospriser hos HelsamEngros. Du får også et gavekort på 600 kr til køb af det klassiske Bachremedie-sæt i Træboksen.

På nettet kan du kende dem som flaskerne med "Bach" signaturen på. (lægen Bachs underskrift).

Nelsons er de eneste der har lov til at bruge lægen Edwards Bachs signatur.
Af andre producenter kan nævnes: Ainsworth, Healing Herbs, Life Pfarma, men de danske Bachterapeuter har ikke så meget erfaring med disse produkter, da remedierne ikke er tilberedt af de vildvoksende blomster, som lægen Bach udpegede og som primært vokser i Bach Centrets have i England.

Mange forskellige producenter - og produkter

Der findes i dag flere producenter af Bachs Blomsterremedie-systemet, som alle hævder at bruge Dr. Edward Bachs remedier eller fremgangsmåde.
Der produceres også mange forskellige Bachprodukter, der ikke lever op til lægen Bachs anvisninger om, at man altid skal finde remedier til hver person - og ikke blande noget på forhånd (= kombinationsremedier), fordi hvert menneskes følelser er forskellige i forhold til iøvrigt samme livsudfordring.

Eksempel:

Eksamensblandingen er et kombinationsprodukt og derfor ikke blandet efter lægen Bachs enkle og effektive forskrifter.

Remedierne er ikke udvalgt til en bestemt person.

Dvs at blandingen indeholder forskellige remedier som er udvalgt på forhånd. Det betyder, at hvis Marie skal bruge Kildevand og Lærk fordi hun lider af alt for strenge krav til sig selv, og manglende selvtillid, og måske Ægte Kastanje fordi hun er inde i en meget svær periode i sit liv, en livskrise, så får hun ikke sit behov for indre afbalancering dækket, hvis hun blot køber en såkaldt "standard-blanding" til eksamen.

På Bach trin 1 kurset fås afklaring

Du lærer at holde tungen lige i munden på Bach Trin 1 kurset i DK, så du ikke vil være i tvivl om hvordan du mest optimalt skal bruge Bachsættet efter lægen Bachs enkle metode, der har vist sig at virke i over 80 år.

Men kun Nelsons produkter fra England bruger de planter, som lægen Bach udpegede, som havende særligt helbredende energetiske egenskaber. Det betyder dog ikke, at der ikke også findes samme andre steder i verden.

Dr. Bach valgte Nelsons som distributør til verden.

Når man plukker blomster fra naturen, og man i princippet kan finde blomster i mange forskellige lande, bliver det en tillidssag mellem producenten af Bach Blomsterremedier og brugeren.

Nelsons produkter er dem, der er bedst kendt blandt reg. bachterapeuter, og er produceret i nært samarbejde med Bach Centret i England siden 1930èrne.Nelsons kender Bach-ånden helt ind til nerven af Bach-metoden.

Nelsons er Englands ældste homøopatiske apotek.

Det var også det apotek, som lægen Bach havde tillid til skulle hjælpe ham med at distribuere remedierne ud i verden, da efterspørgslen blev for stor.

Udpeget af lægen Bach

De fleste af de planter, buske og træer, som Dr. E. Bach fandt, bliver stadig brugt af Nelson, til fremstilling af remedierne. Derfor har Bach Blomsterterapiforeningen valgt at bruge dem til temaaftener.

Det er også Nelsons produkter vi henviser til i vores nyhedsbreve og artikler. Det er Nelsons, der i samarbejde med Bach Centret i vidt omfang har udviklet Den Internationale Bach terapeutuddannelse, som Bach Centret i dag står for at udbyde.

Reg. Bachterapeuter står frit

Ifølge det etiske regelsæt som de reg. bachterapeuter følger, er man frit stillet mht. hvilke mærker af Bachs Blomsterremedier, man ønsker at arbejde med.

Blot skal det være varemærker, der respekterer Dr. Edward Bachs enkle fremgangsmåde med at udvælge remedier til personen.

I Danmark repræsenterer Mezina Nelsons produkter. Derfor ser I ofte at foreningen nævner Mezina, ligesom vi får materiale og brochurer om systemet fra Mezina eller Nelsons. Har du spørgsmål hertil, så kontakt gerne et bestyrelsesmedlem.

Nelsons har gennem mange år støttet og udviklet Bachterapeutuddannelsen:

Nelsons er foruden at være producent af Bachs Blomsterremedier også medudviklere af det verdensomspændende uddannelsesprogram: BIEP- Den internationale Bachterapeutuddannelse. Nelsons var det homøopatiske apotek, som Dr. Edward Bach i sin tid henvendte sig til og bad om, at de ville producere og distribuere remedierne ud i verden.

Nelsons støtter Bachuddannelsen i DK

I 2016 trak Nelsons sig ud af Den Internationale Bachterapeutuddannelse og er nu i gang med at overlade den 100 % i Bach Centrets regi. Men i 2020 er Nelsons tilbage og støtter uddannelsen af bachterapeuter i DK igen.