Oak - Stilk Eg

Stilk Eg

typen er normalt tapper og stærk.

Disse mennesker behøver Eg når deres indre styrke aftager, og udmattelse tager over.

De påtager sig for meget og vil arbejde for meget, men ignorerer deres træthed.

De drives af en stærk pligtfølelse og er meget hjælpsomme, samvittighedsfulde og pålidelige.

De er tålmodige, undertiden meget slidsomme, og de tillader sig ikke at slappe af, hvis der er ufærdigt arbejde.

I stedet kæmper de sig stædigt videre, også når de er overkørte (se også Kildevand (stærk selvdisciplin) og Jernurt (ildsjæle).

Det resulterende tab af indre styrke kan føre til depression, frustration og andre stresssymptomer, som kan resultere i et nervøst sammenbrud, hvis det får lov at stå på for længe.

Disse mennesker har en følelse af nederlag, når de er syge, men er utrættelige i deres bestræbelser for at komme sig.

Positiv kvalitet

Egtypen er normalt stærk, ofte den bærende kraft i deres familie eller blandt kolleger.

De besidder en enorm udholdenhed, ihærdighed, tålmodighed og energireserve og kan modstå en hel del stress.

Eg-remediet genopretter deres energi og hjælper dem til at erkende behovet for at tage sig tid til at slappe af og tage hensyn både til sig selv så vel som til deres pligter.