Larch - Europæisk Lærk

Europæisk Lærk

er for mangel på selvtillid hos de, som ikke forsøger at gøre noget, fordi de på forhånd er sikre på, det ikke vil lykkes.

Selv om de lider af mindreværdsfølelse, beundrer de mennesker, som opnår resultater uden at misunde dem.

De ved godt inderst inde, at de selv har gode evner, men vil ikke erkende det, derved undgår de risikoen for et nederlag.

Resultatet er, at de bliver mismodige og uopfyldte.

Det er også et remedie for alle, som mangler selvtillid før eksamen, jobsamtaler, køreprøver osv. (se også Rescue Remedy (Nødhjælpsremediet til akut stress og nød-tilstande).

Den positive kvalitet

udtrykkes hos personer, der er beslutsomme og dygtige med en realistisk selvagtelse, og uden at bekymre sig om nederlag eller sejre.

De kender deres egne muligheder og arbejder på at opfylde dem.

De er i stand til at tage initiativet, løbe en risiko og nægter at acceptere ordet ‘kan ikke’.