Nødhjælpsremediet

Hvad er Nødhjælpsremediet - Bachs Rescue Remedy?

Nødhjælpsremediet hører med til healing-metoden De 38 Bach Blomsterremedier og Nødhjælpsprodukterne.

Det findes både i en spray og i en dråbe-flaske og bruges til akutte stress-situtioner i hverdagen.

Det findes både konserveret i alkohol og uden alkohol.
Til helt små dyr anbefales det at bruge Rescue PET.

Hvor kan Bachs Rescue/Nødhjælpsremediet købes?

Du kan købe Nødhjælpsremediet i helsekoster, matas, på nettet eller hos din bachterapeut.
Bachs Rescue dråber kan ofte også købes i lufthavnen, da det er godt at have med under flyvningen til lidt små-stress eller fly-skræk.

Hvad indeholder det?

Nødhjælpsremediet indeholder alkohol, så vær opmærksom på, om du, dit barn eller dit kæledyr kan tåle eventuel gentagen dosering, hvor alkoholmængden i så fald øges. Du kan med fordel fortynde dråberne i din kaffe eller the, hvor alkoholen fordampes. Fortynd for eksempel Nødhjælpsdråberne i et glas vand til små børn og dyr. Det går ikke ud over virkningen.

Hvad bruges det til?

Nødhjælpsremediet  - Bachs Rescue dråber bruges til akut opstået hverdagsstress.

Det kan også med fordel bruges til alle former for eksamensangst, teoriprøve, køreprøve mm. Læs mere i dette indlæg fra en bachterapeut.

Eksempler hvor du kan bruge Bachs Rescue - Nødhjælpsremediet:

• al hverdagsstress og -angst.
  • besøg hos tandlæge, læge eller hospital.
  • Når man modtager dårligt nyt.
  • Skænderier og konflikter.
  • Kriser, skilsmisser.
  • Når man bliver bange, skal holde en tale og er nervøs, skal på ferie med famillien og bliver let stresset.