Cherry Plum - Kirsebærblomme

Cherry Plum er for de mennesker, som er på randen af et sammenbrud, de overvejer måske selvmord. De kan være dybt fortvivlede og bange for at miste forstanden. Karakteristisk er disse mennesker sensitive og meget nervøse. Når de har brug for Cherry Plum, kan de føle, at de er ved at eksplodere, og de er bange for at give efter for trang til voldelige handlinger. De kan være usædvanlig grove og hysteriske over for venner og familie og eksplodere i pludselige raseriudbrud.Cherry Plum kan også bruges ved hysteriske anfald hos børn. (For krævende børn se Chicory (CIKORIE) og Vine (VINRANKE)).(Hvis tilfældet er meget alvorligt, anbefales hjælp fra en god terapeut).

Den positive kvalitet ved Cherry Plum er den person, som har et roligt sind og er i stand til at tænke og handle fornuftigt.