Alkoholfri remedier

Alkoholfri remedier:

De alkoholfri remedier er til alle alkoholsensitive.

De alkoholfri remedier er især anvendelige til børn og dyr, og til personer, som ønsker at undgå alkohol af helbredsmæssige eller
religiøse årsager.

Faktisk kan selv Nødhjælpsproduktet  (= Bach Rescue PET) med fordel købes alkoholfri til helt små dyr, der ikke tåler nogen alkohol.

Remedierne indeholder modertinkturer (=lagerflaskerne), som er fortyndet i en opløsning af 80% glycerin og 20% vand.

Selvom der er tilsat alkohol under tilberedningen af modertinkturen, så medfører fortyndingsprocessen at de frembragte remedier kan kategoriseres som alkoholfrie i henhold til engelske  ernæringsmiddelregulativer.

De alkoholfrie remedier er lagerflasker på fuld styrke.

De alkoholfrie remedier virker helt på samme måde som dem på alkohol.
Det er lagerflasker med remedie-indhold (Bachremediet) på fuld styrke.

Doseringen er helt den samme som de almindelige alkoholbaserede produkter.

Køb

Man kan købe de alkoholfrie 10 ml. lagerflasker hos Bach Centret i England eller på internettet.
Sidstnævnte: pas på om du får det du bestiller -især på Amazon.

Du kan også købe Rescue PET og andre alkoholfrie Nødhjælpsprodukter og andre remedier i din helsekost, eller hør om de kan skaffe dem hjem til dig.

Vær sikre på at det er Nelsons, der er producenten, hvis du da ønsker det klassiske Bach-sæt fra producenten Nelsons. Allesammen hedder noget med: De 38 Bach Blomsterremedier eller de originale bach-blomsterremedier efter Dr. Bachs metode. Dette er IKKE nødvendigvis de remedier, som vokser i Bach Centrets have. SIdstnævnte kan du kun få ved at købe Nelsons Bach sæt.

Remedierne er noget mere kostbare

De alkohol-frie remedier er dyrere end de klassiske, som er konserveret i alkohol.

Når du sammenligner priser, kan du se, at de alkohol-frie remedier er noget dyrere end de almindelige , og de kan ikke holde sig så længe, som de almindelige.

For god ordens skyld skal det her nævnes, at selvom man indtager en behandlingsflaske med de almindelige Bachs Blomsterremedier, så er der kun en forsvindende lille del alkohol på grund af fortynding med kildevand.

Foreningens erfaring

Foreningen fik for nogle år siden et sæt alkoholfri Bachremedier fra BachCentret som led i et forsøg med at undersøge, hvor mange der reelt efterspørger de noget dyrere, alkohol-fri remedier.

Holdbarhed er begrænset

Vores erfaring er, at de ikke er efterspurgt af mange, og at de har yderst begrænset holdbarhed i forhold til det klassiske sæt.

Det går derfor ud over enkelheden i Bachmetoden, synes vi. De kan f.eks. kun holde sig i omkring 3 år, og må ikke udsættes for over 20 gr.

Lær at fortynde de klassiske remedier (konserveret i alkohol).

Foreningen anbefaler, at man køber de almindelige remedier, som er lagret på cognac, og at man lærer at blande og fortynde dem på måder, hvor alkoholen tilnærmelsesvis forsvinder.

Dyr

Vi anbefaler: køb Bach Rescue PET til dit kæledyr. Det er lettere for dig at give direkte i drikkevandet eller på en hundekiks eller lign.

Helt små kæledyr

Helt små kæledyr som undulater, hamstere, Chi-hua-hua, Chincilla og andre MÅ IKKE HAVE ALKOHOL overhovedet. Så derfor er Rescue PET,  et godt alternativ til dem.