White Chestnut - (Hvid)Hestekastanje

Hvid Hestekastanje

er indikeret ved vedvarende bekymrede tanker, som det synes umuligt at kontrollere. Man kan ikke slippe ulykkelige begivenheder eller diskussioner, og tager dem op igen og igen i tankerne.Vedvarende, uønskede tanker og mentale diskussioner kører rundt og rundt som en plade, der kører i samme rille, det fører til bekymrede tanker og depression. Det er svært at koncentrere sig om dagen eller sove om natten. Man virker derfor fraværende og svarer måske ikke, når man bliver spurgt (se også Clematis (Klematis)).

Den positive kvalitet ved White Chestnut er sindsro. Hovedet er klart, tankegangen under kontrol, og tankerne kan bruges positivt ved problemløsning. Bekymringer erstattes af tillid til et positivt udfald.