Star of Bethlehem - Kost Fuglemælk

Kost Fuglemælk

er for eftervirkninger af chok, mentalt eller fysisk som følge af ulykker, dårlige nyheder, dødsfald, pludselige skuffelser, frygt osv.

Det er en vigtig ingrediens i Rescue Remedy (Nødhjælpsremediet).

Det er godt for både mor og barn umiddelbart efter en fødsel.

Skønt det ideelle er at tage det lige efter begivenheden, så kan det også virke godt senere, hvis der år efter kommer psykiske symptomer grundet en chokerende oplevelse.

Folk kan blive følelsesløse eller reserverede med en følelse af tab eller sorg.

Den positive kvalitet ved Fuglemælk

er at neutralisere virkningen af chok, hvad enten det gøres omgående eller på et senere tidspunkt.

Dette hjælper patienten til at komme sig igen.

Dr. Bach beskrev dette remedie som ‘den der trøster og lindrer sorg og smerte.’