Impatiens - Kæmpe Balsamin

Kæmpe Balsamin

er til personer, der let bliver irriterede.

De er utålmodige og nervøse eller rastløse.

Den negative Balsamin-type ønsker alt gjort øjeblikkeligt.

De er hurtige i tanker og handling. Derfor tænker, taler og handler de hurtigt.

Disse mennesker kan komme omkring mange ting på kort tid, men hastværk er lastværk.

De bliver irriterede og frustrerede over langsomme medarbejdere, og foretrækker derfor at arbejde alene.

De er uafhængige, hader at spilde tiden og fuldender tit andre folks sætninger.

De kan have temperamentsudbrud, men de er hurtigt overståede, og så er Balsamin videre med næste handling.

Når de er syge, bliver de rastløse og irritable patienter.

De er ofte Prins Pilfinger, og deres hastværk kan medføre, at de let udsættes for ulykker, og de kan få dårlig fordøjelse, fordi de spiser hurtigt.

Den positive kvalitet

er en person, der er mere tålmodig, beslutsom og effektiv.

Man er forstående over for dem, som er langsomme og kan vente på at de lærer og får erfaring.

De klarer tingene mere roligt og diplomatisk.