Gorse - Tornblad

Tornblad

er for håbløshed og fortvivlelse, for de, som har opgivet kampen.

De lider måske af en kronisk sygdom og har fået at vide, at der ikke kan gøres mere for at hjælpe dem.

Eller de tror måske, at deres sygdom er arveligt betonet og derfor uhelbredelig.

De føler sig dømt til pine og lidelse, og de prøver ikke at få det bedre.

De prøver måske forskellige behandlinger for at føje deres nære og kære, men de har ingen tiltro til, at det vil virke.

Dr. Bach skrev om Tornblad:

"De ser ud, som om de har brug for solskin i deres liv til at jage skyerne bort’.

Den positive kvalitet

ved Tornblad er en følelse af tro og håb til trods for aktuelle fysiske eller mentale problemer.

Patienten føler sig lysere og gladere og i stand til at bruge sygdommen som en positiv oplevelse. Så længe der er liv er der håb.

I mindre alvorlige tilfælde føler de sig på vej mod helbredelse.