Beech - Almindelig Bøg

Almindelig Bøg er til dem, der konstant kritiserer andre.

De er intolerante over for andres svagheder og ude af stand til at vise tolerance.

De har følelsen af at være andre overlegne.

De kan være dømmende og arrogante, og bliver let irriterede over andres vaner og manerer.

De er overbevist om, at de altid har ret, og at alle andre tager fejl. (se også Impatiens -Kæmpe Balsamin for utålmodighed).

Den positive kvalitet

ved Alm. Bøg er tolerance og en følelse af medlidenhed og samhørighed med andre;

den positive Alm. Bøg person kan se det gode i andre til trods for deres mangler.

De har en indre viden om, at alle arbejder frem mod det fuldkomne på deres specielle måde.