Nye indlæg

Kvinde, skilsmisse, lykkepiller, trøstespisning, dvæler ved fortiden, at hjælpe andre med Bach

30-10-2011

En kvinde i 30èrne, som havde taget Bach kursus Trin 1,  har hjulpet en anden kvinde med Bach Blomsterremedier:

"Nov. 2010. Hun er flyttet fra manden og er sidste forår begyndt på lykkepiller, da hun blev alt for hysterisk over for børnene. Hun vil gerne ud af pillerne og er begyndt at tage en kvart mindre hver morgen i samråd med lægen. Siden hun startede med lykkepiller har hun taget rigtig meget på og trøstespiser også rigtig meget, så hun er ret utilfreds med sin krop.

Hun er meget sentimental og har meget svært ved at give slip på det, der er sket i fortiden. Vi vælger ud fra dette følgende remedier:

Kristtorn, Kirsebærblomme, Elm, Agermåne, Sødæble, Kaprifolie og Valnød.

8.12.2010. Agermåne, Avnbøg, Valnød, Sødæble, Tusindgylden, Kirsebærblomme og Elm

Hun kan mærke at det har hjulpet. Hun vil dog gerne skifte Kristtorn og Kaprifolie ud med Tusindgylden og Avnbøg. Hun har meget svært ved at sige nej til folk, selvom hun ikke har overskud til at hjælpe eller snakke med dem. Hun er nu fuldstændig ude af lykkepillerne, og det går fint. Hun har sendt børnene på en måneds juleferie hos faren, og det er tiltrængt. Hun nyder at være alene og får slappet af, men får også ordnet lejligheden. Hun ser glad ud, og har også gjort noget ud af sig selv. Hun savner ikke børnene, for hun ved at de har det godt."