Nye indlæg

Hund, hvalp, Golden Retriever, køresyge, chock og traumer, blød hund, sensitiv

01-03-2017
En hund (hvalp) af racen Golden Retriever, som ejeren vurderede var mere følsom end normalt fik Bach blomsterremedier til sin køresyge. Hunden fik Fuglemælk, fordi den formentlig fik et chock de første to gange den kørte i bil - ikke mindst da den 2. gang blev placeret i baggagerummet på bilen, hvilket den tydeligvis ikke kunne lide. Herefter savlede den voldsomt, når den kørte i bil, og det var tydeligt for ejeren at den var både stresset (Rescue Remedy/Nødhjælpsremediet) og bange (Abeblomst) Den viste også tegn på angst for selve bilen (Abeblomst). Herudover følte ejeren, at hundehvalpen også led af køresyge, selvom angsten blev fjernet. Derfor fik den også Knavel for at føle svingninger og uligevægt under kørsel. Fortsættelse følger. .. .
Den registrerede Bachterapeut gav hunden original alkoholfri Rescue Remedy (konserveret i en sukkerholdig opløsning), da hunde ikke kan omsætte alkohol i kroppen. (hvis ikke man har dette, kan man koge lidt vand og hælde sin Rescue Remedy heri, og putte vandet i en 30 ml behandlinsflaske efter afkøling. Alkoholen vil næsten forsvinde når det tilføres i kogt vand).

Som det ses af casen blev der ikke givet Bach Blomsterremedier for hundens særlige følsomhed. Ejeren sagde at der endnu ikke var ulemper på grund af dette.

Kategori: Bach til dyr