Rescue Remedy - Nødhjælpsremediet

Bachs Rescue Remedy eller Nødhjælpsremediet eller - Spray

på dansk bruges til akutte situationer.
Akut sindsoprivelse eller ulykker.
Dr. Bach lavde dette remedie som det eneste remedie, der er lavet ud fra en blanding af ialt 5 remedier Almindelig Soløje, Kost Fuglemælk, Klematis/Almindelig Skovranke, Kæmpe Balsamin og Kirsebærblomme/Mirabel).

Det hjælper med at skabe mere indre ro i kaotiske situationer som f.eks. mod nervøsitet, når man skal til tandlæge, ud at flyve, til eksamen, jobsamtale, har et skænderi, har fået en chokerende besked og lignende sindsoprivende situationer.