11/6 2015 - Bach entusiaster bakker andre op

Om at hjælpe andre . .

Bach skabte et system for ALLE
I dette nyhedsbrev sætter vi fokus på at hjælpe andre.

Den engelske læge Edward Bach skabte for over 80 år siden de 38 Bach Blomsterremedier - et psykologisk behandlingssystem for alle mennesker.

En metode, som enhver let kan hjælpe sig selv og andre følelsesmæssigt med. Samtidig får man stor indsigt i menneskelige følelser og karaktertræk.

Læs om hvordan du indtager remedierne

Kan du dine 38 remedier?
Alt ved Bachsystemet er enkelt. Dine Bachkundskaber kan erhverves ved hjemmelæsning! Kræver kun mod og initiativ. Du kan selvfølgelig også tage på et todages kursus, men det er en anden snak.

Når du kan dine 38 remedier, så kan du støtte dine nærmeste med deres indre balance og udvikling når de støder på udfordringer eller er presset.

Her kan du gratis lære de 38 remedier at kende - f.eks. to remedier hver aften til aftenkaffen ;-)

Læs kort om hvert Bachremedie

Bachforeningen med på messe
Bachforeningen var repræsenteret på Sund Livsstilsmesse i Århus i marts. Her kunne man købe bøger og hæfter, og der blev holdt foredrag ved foreningens formand Anette Lei omkring børn og følelser.

Man kunne også høre om den enkle Bach behandlingsmetode.
Fra foreningens side mødte Anette Lei, Tove Elholm, Betty Olesen og Allan Søberg.

Her står foreningens kasserer bachterapeut Betty Olesen på messestanden, som den danske Bachleverandør Mezina* havde sponsoreret.

De nævnte foreningsmedlemmer stod også på standen i eget regi.

Læs om foreningen her

De hjælper med Bach
På Sund Livsstilsmessen i Århus besøgte ægteparret Anna Grethe og Bernt Strange -begge akupunktører fra Hadbjerg - Bach-standen. De fortalte, at de i over 25 år både har anvendt Bachremedierne til sig selv og til  andre. Over 25 år. . !

"Vi lærte Bachremedierne at kende i 1989 på et kinesiologi-kursus. Siden har vi deltaget i Bachkkurser og Bachforedrag hos Susanne Løfgren og i Mezinas efterårsmøder".

"Vi tilbyder enkeltremedier og blandinger ud fra en samtale med klienten" -"Vi opfordrer også klienten til at gå på nettet og selv søge informationer", supplerer Bernt.

Ægteparret er et levende eksempel på Dr. Bachs største ønske: de hjælper sig selv og andre med Bachremedierne. Fordi det er enkelt.

Mezina hjælper . .
Mezina er leverandøren på Bachområdet i DK til behandlere (via Helsam). Er du Bachterapeut, og vil du med på messe, så kan du låne en flot messekuffert hos Mezina. Du skal selv betale for transporten. I kufferten lægger Mezina foldere, plakater, Roll-up"vægge" og andet flot og illustrerende materiale til standen.

En STOR TAK til Mezina for at støtte alle danske Bachterapeuter med foldere og andet materiale til klinikken, messer og Bachterapeutuddannelsen.

Bestyrelsens opgave
Bachforeningen blev stiftet i 2009. Formålet er formidling af den særligt enkle Bachmetode så alle, der har brug for det kan få gratis og upartisk viden om brugen af Bach Blomsterremedier. Dette opfyldes pt. primært ved hjemmesiden www.bachforeningen.dk.

Bestyrelsen består for tiden udelukkende af reg. bachterapeuter.

Foreningen har 320 nyhedsmodtagere og ca. 10 % af dem er medlemmer i foreningen - ca. 30 medlemmer.

En hund hjælper. .
Når du støtter Bachforeningen, så støtter du også de nye strømninger indenfor helbredelse gennem energimedicin og sjælens psykologi.

Et godt supplement og alternativ til almindelig medicin, der giver mennesket helhed og indre udvikling.

Vil du støtte Bachforeningen med et bidrag? Så kan du indbetale f.eks. 100 kr. -en "hund"- til foreningens konto: 7930 – 1198697. Hvis du ønsker mails om foreningsarbejdet, skal du også udfylde medlemsblanketten her:

JA jeg vil gerne støtte Bachforeningens arbejde