12/4 2014 - Bach litteratur

Gratis online bog fra Bach Centret

Gratis Bach-hæfte fra Bach Centret
I 1932 - fire år før sin død, skrev lægen Edward Bach "Free Thyself". Siden reviderede han enkelte af sine opfattelser, hvilket har gjort, at der med årene opstod små misforståelser om Bachs Blomsterremedier og filosofien. Derfor udgiver Bach Centret nu bogen for første gang i sin fulde længde. Så nu har du chancen for helt gratis at læse den Bachbog, som de hyppigste Bach-citater stammer fra. Den er på letforståeligt engelsk og inspirerer dig til at leve et liv i sand frihed og lytte til din indre stemme.
De steder i bogen, hvor Bach senere reviderede sin opfattelse, har Bach Centret føjet noter til, så man kan danne sig det fulde overblik. Rigtig god fornøjelse.

Free Thyself online 2014 udgave med historiske noter og ny introduktion

Facebook og Bach
Påsken er lige om hjørnet, og hvis ikke du har givet dig tid til at melde dig ind i nogle Facebookgrupper om Bach, så kan du måske bruge en påskedag til det. Det holder gang i din Bachviden og fodrer dig med oplysninger, spørgsmål og remediegennemgang etc.

Facebookgrupper
Du kan tilmelde dig en Facebook gruppe, når du har en FaceBook profil.

Her er blot nogle af grupperne på dansk:
Bach til børn
Bachterapi til dyr
Bachs blomster
Bachterapeut supervision

Susanne Løfgren (Bachterapeut og Bachlærer) administrerer de fleste af grupperne. Hvis du vil med i Bachsupervisionsgruppen, så skal du sende en email til Susanne på mail@casu.dk. Skriv hvilket trin (mindst T2), du har deltaget i. Når du er godkendt, så kan du bare skrive løs om Bachsystemet og du får også mails i din indbakke. Gruppens korrespondance kan kun ses af medlemmer.
De tre andre grupper kan du søge om at blive medlem af direkte på selve gruppens Facebookside, når du har en Facebookprofil. Og nogle af dem er åbne, så da kan du læse opslagene, selvom du ikke er medlem af gruppen.

Ny bog: Bach dit barn op
En ny dansk bog om Bach til børn udgives snart. Reg. Bachterapeut og certificeret Bachlærer Susanne Løfgren har skrevet bogen "Bach dit barn op", som er en opslagsbog for forældre.  Hun har valgt at udgive den selv og har brug for en kapital på kr. 50.000 før hun kan sætte gang i udgivelsen. Vil du støtte hende heri, så kan du forudbetale bogen med kr. 250 kr. til 0333 6447 945 817. Send en mail til Susanne, mail@casu.dk, så hun har din adresse, så får du en faktura. Bogen forventes udkommet til sommer.

Kontingent for 2014
Vil du støtte Bachforeningen med et bidrag? Så kan du indbetale f.eks. 100 kr. til foreningens konto:  7930 – 1198697. Hvis du ønsker mails om foreningsarbejdet, skal du også udfylde medlemsblanketten her:

Bachforeningens arbejde

Vi ønsker dig en dejlig solfyldt påske