9/3 2013 - Sand helbredelse

Tid til eftertanke

Eftertanke
Bach dråberne er i virkeligheden kun halvdelen af behandlingen ifølge lægen Edward Bach. Den anden halvdel består i at ændre livsholdning på det relevante område. Det mange i dag kalder selvudvikling eller personlig udvikling og vækst.
Her har vi fundet nogle få citater af lægen, der var langt forud sin tid.

Livsholdning
Hvis du er syg og tager medicin eller andet for symptomerne, tænker du så også over i hvilke situationer i livet, du har brug for at forandre livsindstilling og få en ny holdning ind over? Forresten. . .  du behøver ikke at være syg eller have været syg, - det er også nok at du oplever en svær udfordring som dræner dig for energi og giver dig negative følelser.

"Der findes ingen ægte helbredelse uden en forandring i livsindstillingen, i sjælefreden og i den indre lykkefølelse". Dr. Edward Bach

Sundhed
I hvilke situationer i dit liv er der fuldstændig harmoni i dig - ingen modsatrettede følelser eller genstridige tanker?
I hvilke situationer i dit liv er der modsatrettede følelser og tanker, der bliver ved at gå dig på, og hvor en ny holdning vil berige dit liv? Er du helt tom for ideer, så spørg dine venner eller kolleger, de har helt sikkert gode ideer. .

"Sundhed er vor arv, vor ret. Det er den fuldstændige forening mellem sjæl, sind og krop; og det er ikke et uopnåeligt mål, men noget så enkelt og naturligt, at mange af os har overset det." Dr. Edward Bach

Virkninger
Hører du blandt dem, der tror, at Bach remedierne kan give negative bivirkninger?

"Remedierne har kun blide og positive virkninger. De kan ikke skabe bivirkninger, for deres formål er kun at opløfte."  Dr. Edward Bach

Rigtig god weekend!
Måske weekenden byder på stunder, hvor du kan sætte dig med en varm drik og bruge tid til eftertanke. . .Ifølge lægen Edward Bach kan det forandre din sundhedstilstand.

Rigtig god weekend.