1/10 2012 - Bachsystemet, anskaf det - lær det. . .

Tag et to-dages kursus og du er i gang
Her kan du tage et to-dages kursus og du er i gang med de 38 bachs blomsterremedier. Her er alle de kommende kurser i Danmark og Norge. Find dig en Bachlærer - alle er meget dygtige og dedikerede undervisere i Bachs fantastisk remedier, der forvandler dig og dine kære til - sig selv!

Bach uddannelsen, kursus Trin 1, Trin 2 og Trin 3

En læge, der søgte årsagen til sygdom
Efter at Edward Bach fra England blev uddannet som læge, måtte han ud i en stor søgen,  store personlige omkostninger og omkring homøopati, patologi og bakteriologi, inden han endelig stødte på det enkle og naturlige helbredelsessystem, som han var fuldt overbevist om fandtes. Alene denne ihærdige, vedholdende, udfordrende og helt opofrende søgen, har overbevist mange mennesker verden over, om troværdigheden i Bachsystemet.

Simplicity betyder enkelhed

I det hæfte, hvor han lærer os andre at udvælge remedier, skrev han:

"Dette behandlingssystem er det mest perfekte, der er skænket menneskeheden i mands minde. Det har magt til at helbrede sygdom, og i al sin enkelhed kan det anvendes af alle. Det er denne enkelthed, kombineret med en altomfattende virkning, der er så vidunderlig. . . Da planterne helbreder vor frygt, vor ængstelse, vore fejl, vore nederlag, er det disse ting, vi må søge efter, og så vil sygdommen, uanset hvilken, forlade os." ("De 12 Helbredere og andre remedier" 1933 (kan købes hos Bachforeningen).

Hjælp dig selv og andre
Hvad skulle gøre, at man udvikler en interesse for Bachs Blomsterremedier?
Hvorfor er det en fordel for enhver husholding at have Bachsystemet stående fremme f.eks. i køkkenet?
Hvad vinder du,  som du måske ville miste ved at overse dette system...eller ved ikke at turde eller ville kaste sig ud i det?

Du vinder integritet, balance, personlig udvikling og "sjælsvækst" og meget mere ved at lære 38 blomsterremedier.  Alt det, der er vigtige grundstene i et sundt helbred.

Når du f.eks. står op en mandag morgen, og selv efter kaffen ikke orker at komme i gang med dine opgaver, og er klar til at udsætte dem, så vil et par dråber Avnbøg i et glas vand få dig i gang med dine gøremål. (Derfor skal Bachsættet stå på køkkenbordet!).

Eller når dit barn har svært ved at lære et fag i skolen, og gentager de samme fejl igen og igen, så vil et par dråber Kastanjeknop i nogle uger hjælpe barnet til at lære af sine fejl.  (Du kan hjælpe andre enkelt, blidt og effektivt).

Har du også travlt med så meget andet
Som Stefan Ball, Bach Centret, sagde til en modvillig med-besøgende på Bach Centret i England, der blot ønskede at komme hjem og i gang med alle sine mange gøremål: ". . "at komme i gang, er netop hvad Dr. Bach`s system går ud på".

- Stefan Ball, s. 1 i "Bloom (2006) - Using flower essences for personal developement and spiritual growth".

Foto: Jan Granberg, maj 2012.