2/7 2012 - Sommerferie med Nødhjælp?

Bachs Nødhjælpsremedier
Nu er der sommerferietid for de fleste og måske også for dig?  Måske skal du til udlandet på ferie? Eller bliver du herhjemme - du har måske et lille husprojekt eller to?
Uanset hvad, så er der tid til afslapning, hygge, samvær med familie og venner, badning, solbadning, leg, og der følger som regel også lidt motorvejskø med i kølvandet!

Selv om vi tager på ferie FOR at slappe af, så ved vi godt, at der erfaringsmæssigt kan opstå situationer, der fremkalder stress. Der kan opstå nødsituationer, selv om vi helst er dem foruden.  Når uheldet er ude, så er de fleste af os lettede over at have førstehjælpskassen klar.

Nødhjælpsprodukter
Der findes også en slags Førstehjælpskasse indenfor Bach remedierne. Her får du en kort gennemgang, så du kan beslutte, hvad du har brug for på din sommerferie.
Bachs Nødhjælpsprodukter er nyttige og enkle i brug. De kan bruges af alle - også til dyr. Og så er der ingen bivirkninger.
Hvis du køber produkterne i udlandet er der flere produkter at vælge imellem og andre mængder og priser pga af forskellig lovgivning landene imellem.
Her er de typiske produkter, som du kan købe i Danmark, derfor danske priser:

Nødhjælpsremediet, Rescue Remedy
Nødhjælpsremediet også kaldet Rescue Remedy, er det remedie, som det altid er godt at have ved hånden. Det kan ligge i bilens handskerum, eller i håndtasken eller rygsækken, når man er på vandreture. Remediet tages i akutte situtationer som f.eks. bistik, ulykker, fald, sygdom eller sindsoprivelse. Det tages også ved akutte anfald af stress, høfeber, astma etc. Brug fantasien når du skal bruge Nødhjælp.
Trafikkøen i sommervarmen kan stresse alle i bilen. Her er det eminent at bruge Nødhjælpsremediet, så alle får hjælp til at bevare overblikket og roen.

Nødhjælpsremediet findes i mange former - her er et lille udvalg fra producenten Nelsons i England:

Dråber
Du kan købe flasken herhjemme hos Helsekostbutikker eller Matas. Fåes i 10 ml. (ca. kr. 110) eller 20 ml. flasker (ca. kr. 180). Dråberne kan tages direkte i munden, i et glas vand eller en kop the /kaffe.

Spray
Sprayen fåes i 20 ml og koster ca. kr. 220.  Den er nemmere at bruge i en fart, da man bare sprayer to pust direkte i munden eller i et lille glas vand. Nem at have med i flyet, hvis man har flyskræk. Hvis du får tandpine, - og måske skal vente i timevis på et besøg hos tandlægen - i udlandet - så pust to gange på tanden, og smerterne går væk. Pust igen når smerterne vender tilbage.
NB! Husk at du kan behandle din flyskræk ved at tage remediet Abeblomst /Mimulus et stykke tid før afrejse. Tal med din Bach terapeut om at få en individuel blanding, der kurerer din flyskræk.

Spray til natten
Har du tendens til at ligge og kværne tanker om alt muligt om natten, især når du er på ferie og fremmede steder? Så er dette remedie uundværligt. Det giver ro for tanker og tager toppen af din stress og uro.  Pust to gange i munden, og gentag igen et kvarter efter - hvis ikke du er faldet i søvn inden da. Rescue Night koster ca. kr. 235.

Frugtpastiller
Eminente til børn over 3 år f.eks. i bilen, hvis der opstår stress, og det f.eks. ikke er muligt at holde en pause her og nu. Bør ikke spises som gajoler. . . .Pastillerne koster herhjemme ca. kr. 129.

Tyggegummi
Fåes i udlandet. Nogle forældre foretrækker at give børnene tyggegummi i stedet for dråber i munden ved akut opståede situationer. Er nemme at have i tasken eller bilen. Koster ca. kr. 50.

Nødhjælpscremen
Nødhjælpscremen er helt uundværlig på en ferie. Den dulmer smerter og lindrer skader. Bruges udvortes og smøres på insektstik, solskoldning, ømme muskler, muskelskader, andre ømme steder på kroppen. Får du ondt i halsen, så prøv at smør din hals. Får du tør hud i ansigtet pga saltvand, sol o. lign. så smør cremen på og den genopretter skaden. Får du hold i ryggen, ondt i ryggen el. lign. så er der hjælp at hente i cremen. Smør creme på din RYG ved rygproblemer og opsøg f.eks. læge, massør el. lign. Cremen lindrer øjeblikkeligt!
Tag evt. også Nødhjælpsdråber indvortes.

Lægen
Husk at Nødhjælpsprodukterne ikke altid kan spare lægebesøget! Men de er rigtig gode at have ved hånden, når uheldet er ude. Du skal kunne tåle nogle dråber cognac, da remedierne er lagret i alkohol for at kunne holde sig.

Bachforeningen ønsker dig og dine kære en rigtig dejlig sommerferie, med gode oplevelser og dejligt solskinsvejr!

PS. send et postkort til nogen - eller bare gode tanker og. . hold dig munter!