Nye indlæg

Teenager, angst, panikangst, akut, nødhjælp

30-10-2011

"I forbindelse med at jeg lider af angst - panikangst, begyndte jeg på Bachs Blomsterdråber. Allerede første dag, kunne jeg mærke at det virkede – det føltes som om at angsten kom lidt på afstand, dråberne virkede som en slags støddæmper, hvis man kan sige det sådan. I løbet af den tid hvor jeg havde det rigtig skidt, tog jeg dråberne mange gange om dagen, nogle gange hvert tiende minut, når det var værst, og havde dem altid med mig, som regel i en flaske vand. I de perioder hvor min angst har været på afstand, har jeg kunne nøjes med at tage dem 2-4 gange om dagen, men så snart der har været optræk til dårlige perioder, har jeg bare fyldt på. Det jeg synes bedst om ved dråberne, er at jeg ikke skal vente på at de virker – de virker bare lige efter jeg har taget dem. Bachs har ikke fjernet min angst, men i de dårlige perioder har de gjort det nemmere for mig. Det er rart, at jeg kan have dem med, hvor end jeg er, og kan tage dem lige præcis på det tidspunkt, hvor jeg har brug for dem. Dråberne gør at jeg kan tænke mere klart, og forholde mig til min angst, på en rigtig god måde.

Jeg har også haft meget gavn af Rescue’s, i akutsituationer. Jeg har som regel altid en Rescuespray eller -pastiller med i tasken, så jeg kan tage det, når jeg mest står og mangler det. Rescue får mig til at føle mig rolig med det samme, og får mig til at få et bedre overblik over den situation jeg står i. Jeg bruger ikke kun Rescue i forbindelse med min angst, men også når jeg skal sove, eller til de udfordringer hverdagen ellers bringer.

Alt i alt er jeg rigtig glad for Bachs, men jeg må indrømme, at når jeg har gode perioder glemmer jeg nogle gange at tage dem. Egentlig ikke at jeg kan mærke det, så længe jeg har det godt, men møder jeg modstand, kan jeg godt mærke, at jeg måske burde have husket dem. Men så går jeg bare hjem og fylder på et par gange, og så hjælper det igen – hurtigt, nemt og dejligt. Pige 14 år"