Nye indlæg

Lektier, børn, forhindringer og opgivenhed, Ensian og Kastanjeknop

24-10-2012
En 12 årig, særligt sensitiv dreng kom hjem fra skole og skulle lave lektier. Lige fra han trådte ind i huset begyndte han at beklage sig over alle de lektier og aktiviteter, som han skulle nå den dag. Da han begyndte på at rette fejlene i sin matematikopgave, lå han henslængt over bordet og orkede ikke at fortsætte. Han fik noget at spise. Bachs æske med 38 remedier stod på køkkenbordet, og moderen kom to dråber i et glas vand af hvert af følgende blomsterremedier: Ensian for at føle stor modstand og opgivelse samt Kastanje Knop/Chestnut Bud for ikke at kunne huske at afrunde decimaler, hvilket han ellers havde lært tidligere. Efter at han havde drukket to slurke kom der skred i at rette fejl i opgaverne, og han fik hurtigt lavet alle lektier. Han gik fra at være opgivende, sur og trist til at synge og være glad.