Bach til Børn

Graviditet & fødsel

Efter en fødsel er en kombination af Rescue Remedy (Nødhjælpsdråber) og Walnut (Valnød) særlig nyttig. Star of Bethlehem (Fuglemælk) og Walnut (Valnød) kan gives både til mor og barn efter en vanskelig fødsel. Ved at neutralisere de negative følelser, moderen evt. oplever, vil barnet få gavn af dette.

Børn og udfordringer

Man kan give remedierne til spæde og børn fuldstændig sikkert og med meget gode resultater.

Både små og store børn kan lide under mange følelser i hverdagen og gennemgå tider med stress og mangel på glæde.

Hvis man behandler disse ting i barndommen, kan det hjælpe børnene til at vokse op glade og sunde og med en større robusthed overfor udfordringer.

Fordi barnet er opvokset med kundskaber i at håndtere følelsesmæssige svingninger og kriser.

Sådan vælger du det rigtige remedie til dit barn

Man vælger remedierne til børn på nøjagtig samme måde som til voksne.

Uanset om barnet lider af en fysisk lidelse  (søg læge!) eller er fornærmet og sur, ulykkelig eller vanskelig uden nogen synlig grund, er barnets personlighed og humør rettesnoren for det bedst egnede remedie/er.

Dosering - sådan indtager barnet dråberne

Doseringen er også den samme som for voksne: to dråber opløst i kogt vand gives (afkølet)  til spædbørn og i mælk, vand eller frugtsaft til større børn

Når barnet får bryst, er det også en mulighed at blot moderen tager remediet.

Doseringen bør gentages fire gange om dagen, indtil følelsen eller tilstanden er klinget af.

Eksempler på remedier til børn

Der er utallige situationer i barndommen, hvor man har fundet, at særlige remedier er virksomme.

For eksempel kan børn, som kræver konstant opmærksomhed være en Chicory (Cikorie) eller Vine (Vinranke) natur,hvis der er stærk viljestyrke og barnet vil bestemme.

De, som er tilbøjelige til at dagdrømme, har måske brug for Clematis (Klematis).

Generte, nervøse, bange børn kunne lede tanken hen på en Mimulus (Abeblomst) natur.

Holly (Kristtorn) kan hjælpe børn, som er jaloux,

Honeysuckle (Kaprifolie) for dem, der har hjemve, f.eks .når de er på lejrskole.

Man må imidlertid huske, at man ikke kan generalisere, så det er nødvendigt at overveje hvert enkelt barns behov.

Kig på dit barn, betragt det, og se om du kan fange hvilken følelse, der har taget magten over barnet for øjeblikket.

Feks. barnet er jalous på sin bror (Kristtorn).

Tag så 2 dråber af remediet "Kristtorn" i et glas vand og lad barnet drikke det slurkvis indtil jalousien er væk igen. Vælg op til 7 forskellige remedier ad gangen
Du kan afbalancere flere følelser på een gang i samme glas vand: vælg op til 7 forskellige.

Det er typisk i forhold til skolen, familien og legekammeraterne at dit barn oplever udfordringer, så derfor kan du opleve at få brug for næsten alle 38 blomsterremedier.

Det er også derfor at lægen Edward Bach skabte et healende sæt til at afbalancere de følelser, som han oplevede at vi allesammen havner i før eller siden - når livet leves.

Sådan får du Bach-sættet og Bach kursus Trin1 - introkurset

Har du ikke sættet med de 38 Bach blomsterremedier?

Så bør du overveje at tage et Bach kursus Trin 1 hos en Bach Center-godkendt Bach-lærer.