Holly - Kristtorn

Den negative Kristtorn- tilstand er fuld af had, misundelse og jalousi.

Holly personer, som måske ubevidst lider af usikkerhed, er mistænksomme og aggressive.

De mangler evnen til at elske og føler en generel vrede mod deres medmennesker.

Kristtorn personer kan have et hidsigt temperament, kan være hårdhjertede, ja også grusomme og ind imellem voldelige.

Årsagen til Kristtorn personens had og intense negative følelser er, at de har lukket deres hjerter for andre.

Kristtorn er et godt remedie for børn, der er jaloux på deres søskende.

Det er et vigtigt remedie for alle, der er interesseret i åndelig vækst, da det lukker op for evnen til at give betingelsesløs kærlighed.

Den positive kvalitet

er en storsindet person, der er i stand til at give, uden at kræve noget til gengæld.

Sådanne mennesker er medfølende, kærlige og elskelige, villige til at dele og ikke besiddende, selv når de har egne problemer at slås med.

De holdes oppe af en indre harmoni og er ægte glade over andres succes.

Dr. Bach skrev:

‘Holly beskytter os fra alt, der ikke er universel kærlighed. Holly åbner hjerterne og forener os med den guddommelige kærlighed’.