Centaury - Tusindgylden

Tusindgylden er remediet når man har svært ved at sætte grænser for andre.

Man vil typisk gerne please andre og gør alt for at andre er glade og godt tilpas.

Man kan nemt lade sig udnytte for at behage andre og det er vigtigt for en at andre er glade og tilfredse og føler sig godt tilpas.

Ofte er man så ihærdig med at passe og pleje andres behov, så man helt tilsidesætter sine egne.

Heri består ubalancen i en Tusindgylden-tilstand.

I den positive tilstand

sætter man grænser og er dermed bedre i stand til at følge sine egne behov - fremfor andres - i livet.

Man bliver også bedre til at stå op for sig selv med sine holdninger og beslutninger.